loading...

Selamat Hari Ibu untuk semua ibu, emak, mama, ummi, mummy, mimmy, mum, bonda sekalian. We all love u! 3

Selamat Hari Ibu untuk semua ibu, emak, mama, ummi, mummy, mimmy, mum, bonda sekalian. We all love u! 3

Hari-hari pun memang kita wajib patuh cakap ibu bapa.Bukan hari ibu je kita kena celebrate : p Saye mengaku, memang kadang-kadang tu ade melawan cakap tok nenek, mak abah semua huuu.Biase lah manusia MESTI melakukan kesilapan.Kita bukan malaikat ;) Tapi hengat-hengat jugak laa jangan kau melampau sangat sampai tok nenek,mak bapak kecik hati..eh peringatan untuk diri sendiri.

Kita wish mother's day and next month father's day.Tapi ada tak kita doakan ibu bapa kita? HARI-HARI? Mana yang hari-hari doakan mak bapak dia,Alhamdulillah semoga korang dilimpahi kurnia dan rezeki dari Allah :) Mana yang leka & terlupa tu,meh kita start harini jugak.Sebagai anak, saya rasa kita wajib doakan mak bapak kita.

Masa sekolah rendah ustazah dah suruh hafal doa ni." Allahummagh firlii zunuubi waliwaalidaiya warhamhumaa kamaa rabbayaana saghiira "



Setiap kali Subuh doakan lah dan sedekah Al-Fatihah untuk ibu bapa kita.Zuhur pun, Asar pun, Maghrib pun,Isyak pun.Takkan terputus rezeki seorang anak selagi mana dia mendoakan ibu bapanya. InShaaAllah yer kawan2 ku semua. Hehe.. jangan dok beli hadiah bagai, tapi kita tertinggal doa untuk mereka. Kalau kita sayang mak bapak kita, maka doakan mereka hari-hari selagi hidup atau dah meninggal.

Sebab nanti bila kita dah tua & ada anak pulak,kita nak anak kita mendoakan kita jugak. Nanti kalau kita dah mati,anak soleh laa yang bantu kita dekat akhirat kelak.Macam tu lah jugak mak bapak kita inginkan jugak.Kalau sayang..doakan diorang dan Al-Fatihah untuk diorang jangan tinggal.InShaaAllah peringatan untuk diri sendiri jugak.


Baca Juga:10 Eksekusi Mematikan Tersadis didunia

Demikianlah Semoga Bermanfaat untuk pembaca semua.

Selamat Hari Ibu untuk semua ibu, emak, mama, ummi, mummy, mimmy, mum, bonda sekalian. We all love u! 3 Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Abu sigly Ahlussunnah waljamaah